Subotica, 06IMG_1889_resize. Oktobar 2014Od preuzimanja pekare Fidelinka pre tri  godine, kompanija Don Don je, zahvaljujući preciznim ulaganjima i potezima, uspela da zadrži ugled lokalnog brenda, uz poštovanje subotičke pekarske tradicije. Danas se proizvodi „Fidelinka Pekare“ distribuiraju po celom domaćem tržištu, a program brzo smrznutih proizvoda se izvozi u sve zemlje CEFTE i zemlje EU iz bližeg okruženja.

„Srećna sam što mogu da kažem da se peći Fidelinke gotovo ne gase, kaže Gordana Tomić, upravnica „Fidelinka Pekare“. Iako smo u prošlosti imali teške periode, u protekle tri godine pokazali smo da uz poštovanje tradicije, sa novim znanjima i uz imperativ kvaliteta, možemo ponovo postati lider u pekarskoj industriji. Fidelinka danas ima prestižni IFS sertifikat koji se odnosi na kvalitet i bezbednost proizvoda, i trenutno smo jedini u Srbiji koji ga imaju.“

Pravilno usmerene investicije i stalna edukacija zaposlenih doneli su rezultate. U Fidelinka Pekari svakoga dana se utroši 21 tona brašna, proizvede 35 tona gotovih proizvoda,  a proizvodi iz najvećeg vojvođanskog pogona izuzetno su traženi u zemljama regiona. Tokom ove godine je povećano  tržište gde se plasiraju proizvodi  Fidelinka pekare, osim zemlje regiona, Slovenija, Hrvatska, Crna Gora,  Bugarska,   uskoro će se otvoriti i tržište Rumunije i Italije.

Pored linijskog hleba, u „Fidelinka Pekari“ proizvode se i dnevno sveže vrste hleba koje se pripremaju na tradicionalan način, ručno, sa sporim fermentacijama  testa, koje daju karakterističan ukus hleba. Fabrika ima i liniju za brzo smrznuta testa na kojoj se prave lisnata testa, kroasani i srodni proizvodi na bazi kvasnih lisnatih testa.

U okviru investicija u Subotici, prošireni su kapaciteti  kako za proizvodnju specijalnih vrsta hleba tako i lisnatih proizvoda i pita, a uvedena je i nova kategorija proizvoda – somuni. Povećana je prodaja  osnovnih vrsta hleba na lokalnom nivou, kao i specijalnih vrsta hleba i lisnatih proizvoda. „Ove godine je kupljena pakerica za pakovanje  prezle. To znači da ćemo sami pakovati trgovačko pakovanje prezle, a do sada su nam to uslužno radile druge firme. U planu je takođe i kupovina vertikalnog flopaka (pakerice) za pakovanje smrznutih proizvoda, koja će imati mogućnost pakovanja rinfuznog i trgovačkog pakovanja. Na taj način će se povećati produktivnost tj. kapacitet pakovanja,“ naglašava Gordana Tomić. Planovima za sledeću godinu predviđeno je investiranje u proširenje postojećih proizvidnih linija i povećanje asortimana proizvoda. „ A uskladu sa tim ćemo uposliti još radnika,“ poručuju u Fideliki.

Najveći uspeh je što smo vratili poverenje Subotičana i što su naši proizvodi ponovo dostupni na ovom tržištu. Trudimo se da vratimo zajednici, najviše kroz pomoć najugroženijim kategorijama. Politika kompanije Don Don je da zapošljava osobe sa invaliditetom, a to ćemo nastaviti da radimo i u ovoj godini“, ističe Tomić. Fidelinka Pekara aktivno pomaže zajdnicu redovnim donacijama Crvenom krstu (narodne kuhinje), školi za decu sa posebnim potrebama „Žarko Zrenjanin“, ustanovi za nezbrinutu decu  „Kolevka“. U sardnji sa lokalnom zajednicom Fidelinka učestvuje na raznim gradskim manifestacijama, kao što su Dužijanca, Sunčana jesen života, i sponzor je mnogih dečje  akcija i   radničkih sporstkih igara.

Pogon Fidelinka Pekara danas ima 128 zaposlenih, i poslovnim planovima povezan je sa ostalim pogonima Don Dona, u skladu sa misijom kompanije da se na u svim pogonima koji sada pokrivaju celo tržište Srbije primenjuje potpuno isti standard proizvodnje i sistem kvaliteta proizvoda.