Kompanija Don Don planira investiciju od 50 miliona evra na regionalno tržište

Beograd/Grosuplje, 23. oktobar 2015 –Integracijom Pekare Grosuplje u grupu Don Don stvorena je najveća industrijska pekara na tržištu bivše Jugoslavije. Time je omogućeno angažovanje velikog broja trgovaca, ali i osnova za dalju ekspanziju u ovoj oblasti. Don Don planira zajedno sa Pekarom Grosuplje  u 2016. godini oko 100 miliona godišnjeg prometa, što je dovodi na prvo mesto među pekarskim proizvođačima u regiji. Pekara Grosuplje ostaje strateški partner Merkatora i postaje centar Don Donovih aktivnosti za Sloveniju i Hrvatsku. Srbiju i ostala izvozna tržišta kompanija će pokrivati iz Beograda. Don Don je preuzeo Pekaru Grosuplje iz Slovenije pri čemu je EBRD učestvovao u finasiranju kupovine sa 10 miliona evra.

Don Don je 1993. godine počeo kao mala pekara u Sloveniji, a danas je vodeća pekarska industrija u Srbiji. Kompanija posluje u Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Bugarskoj i Hrvatskoj, a u planu je  širenje na tržišta Rumunije i Albanije. Strategija kompanije temelji se na rastu i industrijalizaciji, čime će moći da konkuriše većim međunarodnim pekarskim proizvođačima. U aprilu 2014. godine finski KJK je stekao 25 odsto udela u kompaniji, a sredstva su uložena u dalje širenje poslovanja. Kapaciteti u pogonima u Srbiji, kojih ima 8, najveći su u regiji i snabdevaju tržište Srbije sa oko 300.000 vekni hleba dnevno.  Od 2008. godine otkako posluje u Srbiji, Don Don je uložio oko 50 miliona evra u unapređenje proizvodnje, proširenje asortimana i recepture, edukaciju zaposlenih i otvaranje novih radnih mesta. Don Don trenutno ima 1.500 zaposlenih radnika kao i najbolje organizovanu distributivnu mrežu širom Srbije.

Pekara Grosuplje osnovana je 1951. godine i jedna je od najpoznatijih pekara u Sloveniji. Postala je deo maloprodajnog lanca Merkatora 2008. Nakon preuzimanja Merkatora od hrvatskog Agrokora u 2014. godini ova pekara je izdvojena kao sporedna delatnost, ali je nastavila da snadbeva njihove maloprodajne objekte. Okupljanje dva jaka i dobro uređena brenda će biti dobitna situacija za obe kompanije, dobavljače i kupce.

IMG_5699Don Don, koji je poreklom slovenački kapital, napravio je najbolju kombinaciju ulaganja i poslovanja na tržištu Srbije i tu ostvario ogroman domet u svim oblastima: u unapređenju kvaliteta proizvoda, razvoju proizvodnih sistema i proširenju svih kapaciteta pogona. Cilj kompanije je da obnovi, standardizuje i podigne proizvodnju pekarskih proizvoda na svim tržištima na još viši nivo, i u skladu sa tim planirana su veća ulaganja.

Aleš Mozetič, direktor i suvlasnik Don Dona, napominje: „Pekara Grosuplje je sinonim za najbolji hleb. S druge strane, globalna konkurencija nudi niz proizvoda koji se mogu uvoziti smrznuti i peći u trgovini. Dakle, Don Don će kombinovati dve strategije: obim na jednoj i kvalitet na drugoj strani. Na globalnoj konkurentnosti opredeljenje će biti prvenstveno svestranost i razmatranje lokalnih osobenosti.“

Меrcator je već među kupcima poznat kao najbolji snabdevač hlebom i pekarskim proizvodima. Pekara Grosuplje ostaje strateški partner Mercatora, a zajedno će se angažovati na daljem razvoju ove kategorije. Time će se zadržati najbolji izbor za kupce, kvalitet i cenovna konkurentnost, i otvoriti put ka inovacijama. Posle više od 60 godina tradicije pekara Grosuplje ostaje ključni partner Mercatora i istovremeno partner za sticanje novih tržišta izvan Slovenije gde će predstaviti svoje proizvode pod imenom Don Don.

Ukupna proizvodnja Pekare Grosuplje u 2014. iznosila je 15.200 tona proizvoda. Pekara ima 217 zaposlenih i planira da podstakne razvoj pekarske profesije, koja je deficitarna u Sloveniji.  Proizvodi Pekare Grosuplje imaju brojne nagrade za visok kvalitet svojih proizvoda. Poznata je po brizi za očuvanje bogatog nasleđa hleba u Sloveniji.  Između ostalog je dobitnik i prestižne nagrade »Maison de Qualite«,  koja se dodeljuje organizacijama  za izuzetna dostignuća u unapređenju kulture hrane. Svake godine njeni proizvodi  su takođe nagrađeni najvišim nagradama za godišnje ocenjivanje kvaliteta pekarskih proizvoda u privrednoj komori Slovenije.

Zajedno sa Pekarom Grosuplje Don Don u 2016. planira 100 miliona evra godišnjeg prometa, što ga čini proizvođečem broj jedan u pekarskom biznisu u regionu.