Održan okrugli sto o kvalitetu i liderstvu

“Samo kompanije koje ozbiljno ulažu u ljude, proizvodnju i partnere mogu da stvore kvalitetan proizvod, koji ispunjava najviše zahteve potrošača, razvija tržište i otvara vrata za izvoz”

Beograd, 11.02.2015 – Okrugli sto „Kvalitet kao sredstvo za postizanje liderske pozicije na tržištu“ na kom su učestvovali predstavnici Ministarstva trgovine, proizvođači prehrambenih proizvoda i predstavnica udruženja potrošača održan je danas u hotelu Hajat, u organizaciji agencije Pristop. Na okruglom stolu pružen je bolji uvid u ulogu države u obezbeđivanju ambijenta za podizanje kvaliteta prehrambenih proizvoda, ali i predstavljeni dobri primeri iz domaće poslovne prakse.

 

Na otvaranju skupa, potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić podržao je stav predstavnika prehrambene industrije da je ulaganje u kvalitet jedan od najboljih načina za edukaciju potrošača, razvoj pozitivne konkurencije, ali i borbu protiv crnog tržišta koje samo po sebi ugrožava svaki kvalitet. Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić posebno se osvrnuo na ulogu države u podizanju i promociji kvaliteta i zaključio da bez kvalitetnih proizvoda nema održivog rasta i izvoza. „Kvalitet postaje ključni adut u sve žešćoj tržišnoj utakmici. Prosek niti prosečnost neće izvaditi nijednu zemlju iz krize. Srbija ima kvalitetnih proizvoda da ponudi regionu, ali i još mnogo posla do zadovoljavanja najzahtevnijh tržišta. I tu je neophodno ulaganje u znanje i tehnologiju“, istakao je Ljajić.

 

Tokom skupa panelisti Vesna Kovač, državni sekretar u ministarstvu trgovine, Vera Vida predsednica Centra potrošača Srbije (CEPS), Andrej Bele generalni direktor strateškog područja kafa Atlantic Grupe, Nenad Đorđević, direktor razvoja i marketinga u kompaniji Don Don, Tomi Rumpf generalni direktor kompanije Perutnina Ptuj Topiko i Igor Ilievski, generalni direktor kompanije Tikveš, složili su se da:

  • Briga o kvalitetu ne predstavlja samo krajnji proizvod na polici, već počinje u procesu strateškog planiranja
  • Kvalitet podrazumeva neprekidno ulaganje, uvođenje inovacija i borbu za svakog potrošača. Kvalitetom se borimo za nove bolje navike i viši standard života.
  • Kvalitet proizvoda odražava i stepen razvoja jednog društva, jer je samo u uređenim i državama u kojima svi činioci rade svoj posao, moguće efikasno artikulisati interese svih strana da bi se dobio i prodao kvalitetan proizvod – od proizvođač, preko države do krajnjeg kupca

 

 

„Ulaganje u kvalitet je uvek garant dobrih rezultata i baš zato Grand kafa neprestano ulaže u kvalitet proizvoda, edukaciju i potrošača i partnera, što pokazuju rezultati poslovanja i najveće tržišno učešće“, objašnjava Andrej Bele, generalni direktor strateškog područja kafa Atlantic Grupe. „U tom procesu Grand kafa sprovodi proces takozvane sledljivosti kvaliteta od zrna do finalnog proizvoda. To podrazumeva da briga o kvalitetu kafe počinje na plantaži, selekcijom najboljih zrna, kako bi se obezbedile najbolje vrste kafe i kvalitet koji potrvđuje i miris i ukus. U isto vreme, iskrena komunikacija sa potroščima je važna kako bi se taj kvalitet predstavio. Mi smo neprestano u komunikaciji sa svojim potrošačima, pratimo njihove navike i razumemo njihove potrebe. Liderska pozicija je najodgovornija pozicija i do takvog poverenja se teško stiže, a još teže se održava,“ zaključuje Bele.

 

Nenad Đorđević, direktor razvoja i marketinga u kompaniji Don Don govoreći na okruglom stolu posebno je istakao:“Samo kompanije koje ozbiljno ulažu u ljude, proizvodnju i poslovne partnere mogu da proizvedu kvalitet. Za to nam je neophodna pomoć i podrška države, jer je kvalitetan proizvod ulaznica za dalje tržište i jačanje industrije. Od ulaska na srpsko tržište, za samo šest godina, Don Don je ulaganjem više od 50 miliona evra u proizvodne pogone širom Srbije, unapredio pekarsku industriju i postao lider na ovom tržištu. Sa ovakvim iskustvom u razvoju pekarstva  Don Don je najbolji strateški partner za konsolidaciju  pekarske industrije  u čitavoj regiji uopšte. Ono po čemu nas potrošači prepoznaju jeste kvalitet proizvoda, njemu smo posvećeni  od samog izbora vrste semena žitarica koje upotrebljavamo u  proizvdnji, preko kvaliteta zemljišta zasejanih površina do gotovog proizvoda na polici, koji je zahvaljujući standardu proizvodnje ujednačenog kvaliteta u svim pogonima.“

 

„Perutnina Ptuj Group je grupa međunarodnih preduzeća, kojoj je osnovni cilj priprema prirodne, zdrave i ukusne hrane životinjskog porekla. Kao odgovorni pojedinci i kao grupa u celini ispunjavamo najviše standarde kvaliteta, sigurnosti, sledljivosti i ekologije.  Do vrhunskog kvaliteta naših proizvoda mi dolazimo višegeneracijskim znanjem i iskustvima i za njega garantujemo kroz kompletno zaokružen vertikalno organizovan proizvodni proces.  Naš je izazov da srpski potrošač prepozna i razume prednosti korišćenja naših proizvoda  jer naši potrošači zaslužuju samo najbolje.  Ravnotežom tradicije, prirode i najsavremenije tehnologije doprinosimo boljem životu pojedinca, lokalne zajednice i društva u celini“, istakao je Tomi Rumpf, generalni direktor kompanije Perutnina Ptuj Topiko.

 

,,Svaka kompanija  koja želi da bude uspešna dugoročno mora da ulože u kvalitet u svakom segmentu poslovanja. Kompaniji Tikveš je kvalitet imperativ. Zato mi konstantno ulažemo u implementaciju savremene tehnologije, edukaciju kroz primenu znanja svetskih eksperata sa ciljem da dobijemo poverenje potrošača što je od izuzetnog značaja za izgradnju svetskog brenda prepoznatljivog prema kvalitetu,“ istakao je Igor Ilievski generalni direktor Vinarije Tikveš.