Najpre, ukoliko želite da počnete da se hranite zdravo, pod pretpostavkom da ste zdrava osoba, ne odlažite! Nemojte čekati ponedeljak, prvi u mesecu, da prođu praznici, krenite već danas. Mnogi misle da zdrava ishrana podrazumeva veliko odricanje. Zapravo, to je više mit nego istina. Hraniti se zdravo, znači, uživati u hrani,  pravilno kombinovati namirnice, i naravno, biti umeren u svemu tome. Magični recept ne postoji, a za zdrav način života, neophodno je da pronađete aktivnost koja vam prija, i da u njoj što češće uživate. I na kraju uvek osluškujte signale  koje vam vaš organizam šalje, on je uvek nepogrešivo u pravu, i kada je sve kako treba, ali i kada nije.

Piramida ishrane pomoćiće vam da shvatite kako treba da izgleda pravilno izbalansirana ishrana, ali i da uvidite gde grešite. Uz male korekcije, rezultate ćete osetiti brzo. Imaćete više energije, doteraćete liniju, i osećaćete se mnogo bolje. Ne samo to, pravilnom ishranom smanjićete rizik od mnogih oboljenja.

U bazi piramide nalaze se osnovne namirnice. Znači, to treba da vam je osnovna hrana – žitarice, hleb krompir, testenine, kukuruz, i proizvodi od kukuruznog brašna. Namirnice iz baze su odličan izvor složenih ugljenih hidrata, vitamina, minerala i dijetalnih vlakana.

Povrće i voće neka zauzmu značajno mesto u vašem tanjiru. Potrudite se da svakoga dana častite sebe sa tri porcije povrće (najbolje svežeg!) i dve porcije voća. Ove namirnice bogat su izvor vitamina, minerala, antioksidanasa i biljnih vlakana.

Kako se penjemo ka vrhu piramide, nailazimo na namirnie koje treba jesti manje, ređe, i što manje masne – to bolje. Tu se nalaze meso, mleko, mlečni proizvodi i jaja, dakle, proteini. Kao i do sada, kombinujte, i nikada ne kombinujte jedne sa drugima, dakle, ako jedete meso, nemojte jesti mlečne proizvode i jaja, ako se odlučite za jaja ( treba ih jesti 2-3 puta nedeljno), izbegnite meso. Uvek dajte prednost ribi i piletini, izbegavajte crvena mesa, koliko god možete. Isto je i sa mlečnim proizvodima – birajte mlade sireve i proizvode od obranog mleka.

Vrh piramide treba izbegavati  ” u širokom luku “. Tu se nalaze ulja, masti, slatkiši, grickalice, ali i alkohol i gazirana pića. Konzumirati ih jednom dnevno, najviše, a najbolje je ako uspete u tome da ih konzumirate nekoliko puta mesečno.

I ne zaboravite, koliko god se hranili zdravo, to nema puno smisla ukoliko u svoj zdrav način života ne uvedete neku aktivnost. Šetajte, plivajte, preskačite vijaču, nabavite ljubimca, trčite za decom i unucima, BUDITE AKTIVNI! Unosite dovoljno tečnosti u organizam, uvek imajte flašicu vode kod sebe. I na kraju, energetski unos uskladite sa fiziološkim potrebama i fizičkom aktivnošću.

Recept je jednostavan, potrošite koliko pojedete, ako želite da oslabite, još malo se dodatno angažujte. Ljudski je ponekad zgrešiti, ali se potrudite da ne grešite previše često.

Uživajte u zdravim navikama i zdravom životu!